21 timmar.

Hej där!

Har inte haft en minut över till att hinna skriva något tyvärr men nu har jag äntligen tid. I Fredags jobbade jag då på dagen sen efteråt åkte jag till centrum och mötte Malin. Gick först iväg och köpte nytt puder samt lösögonfransar till mig sen gick vi och handlade. Köpte en massa godsaker. Gjorde pastasallad och baguetter samt hade chips, godis och kakor m.m. Allt det hade vi sedan med oss till idol audition. Sov sedan över hos Malin. Klockan 03.00 i Lördags morse var vi uppe, sjukt tidigt! Men kände mig ändå relativt pigg. Packade ihop allt och sedan kom Sandra och plockade upp oss. Åkte även och hämtade Agnes. Vi kom in till Gärdet runt 05.00 då var det redan massor av folk där (?) vissa hade tältat. Sedan fixade vi fram våra stolar och filtar och satte oss i kön. Sedan gick hela dagen åt till att vänta. Runt 08.30 kom TV dit och dom satte igång med inspelningarna. Kändes så fejk alltihoppa egentligen var alla skit trötta men på TV ska det ju se ut som att alla dansar och är glada (?) så dom bad hela publiken stå och hoppa och vinka. Man ska inte lita på det man ser på TV. Vid 12.00 kom vi äntligen in genom Idol porten. Där blev vi mötta av en skylt där det stod att varje deltagare bara fick ha med sig en gäst in, och vi var ju tre på Malin. Som tur var fanns det två andra deltagare som inte hade någon "gäst" med sig så vi alla 4 kom igenom. Efter det var det bara vänta och tillslut fick Malin komma in till fejk idol jurryn. Ja, riktiga jurryn var inte ens på plats tydligen spelar dom in allt detta först för att sedan klippa ihop det. Den riktiga jurryn är där på Tisdag och då spelar dom in de som gick vidare från igår. Så himla elakt. Den här fejk jurryn ska ta ut det som är TV värdigt (?) alltså skickar dom vidare folk som är dåliga så dom kan göra bort sig i TV. Dom tror att dom är bra men icke. Aja tyvärr så gick inte Malin vidare då nerverna spökade en hel del. Kom därifrån runt 14.00 och nu kommer jag bojkota Idol förevigt!

image385
(bild från [email protected] "Agnes")

Efter Idol åkte jag hem till Malin och var där någon timme för att sedan ta mig hem till pappa. Där blev det middag och film. Pratade en massor med honom då min styvmamma var bort rest. Brukar annars ine kunna snacka så mycket som vi gjorde. Runt 21.00 åkte jag hemmåt. Kom hem klockan 22.00 och somnade 11. Då hade jag varit vaken i 21 timmar (?) var döds trött!

Idag ska jag städa en massa, måste få iordning allt inför studenten på Onsdag. Men först blir det att åka in till stan en stund mitt på dagen med Malin och Sandra. Ska kolla efter en sommarjacka, tygskor och smycken! Får hoppas man hittar något fint. Sen blir det hem och städa. Sent ikväll kommer älskling hem. Har inte sett han på en hel vecka nu så ska bli super skönt att få hem honom igen!
På Måndag är det studentmöss påtagning under dagen sen på kvällen är det studentskivan, kommer bli helt galet! Får hoppas allt blir lyckad aah läängtar så, vill verkligen festa!

Men nu är det dax att gå upp och äta frukost samt göra sig iordning.

Love minna

Kommentarer
Postat av: al

Har också hört talas om den där för-juryn. Två av mina gamla klasskompisar har också sökt lyckan hos Idol. Men de kom hem igen, både ledsna och glada för att de inte gick vidare till den riktiga. De var inte tillräckligt bra, men samtidigt inte tillräckligt dåliga! =))

al

2008-04-27 @ 09:32:44
URL: http://aljohansson.blogg.se
Postat av: minna

Jo precis dom flesta som är medel skickar dom inte vidare. Elakt att låta folk tro att dom är bra och skicka dom vidare för att sedan låta dom bli utskrattade!

2008-04-27 @ 09:34:42
URL: http://minna89.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0