åt helvete gick det.

Hej där!

Ja åt helvete gick väl den här dagen. Haha nej nu överdriver jag väl men tycker ändå att inte mycket har gått som jag velat. Morgonen började iofs bra kom i tid till jobbet och tackochlov så hade en av tjejerna som haft semester kommit tillbaka så jag fick åter igen gå den lätta rundan jag haft dom andra veckorna. Så skönt slutade 11.30 och då hade vi ändå mer att göra idag än vad som varit hittills!
Eftersom älskling inte är sjukskriven längre så fick jag ingen skjuts hem "stackars mig" bortskämd som tusan med de där, får ta och fixa ett eget körkort så jag slutar utnyttja min stackasr pojkvän hehe! äh men tog iaf tåget och det tycker jag funkar lika bra. Såklart tar det längre tid men man hinner lyssna på musik och sova en stund alltid skönt efter att ha kutat runt på jobbet hela morgonen. Tog mig sedan till centrum för jag tänkte passa på att njuta lite av egen tid och sola solarium. Dessvärre så funkade inte någon av dom 2 bankomaterna i centrum så jag fick inte ut några pengar från kortet *morr* så kunde inte växla till några tios så jag kunde lägga pengar till solariumet =( dumma bankomater!
Istället tänkte jag vara duktig och handla mat så jag kunde fixa iordning middagen innan älskling kommit hem. Så jag tog mig in i en mataffären och packade en korg full med massa saker. Gick sedan bort till kassan och lassade upp allting och kassörskan började läsa in varorna. När alla varorna var inlästa så skulle jag då betala. Men tror ni inte då att mitt kort inte funkar (?) så där står jag och kan inte betala för en enda liten vara för att kort jävlet inte vill dra bort pengarna!! Snopen fick jag tassa ut igen ur affären lika tomhänt som jag var när jag gick in. Helt ärligt så börjar jag tröttna på de där korten som aldrig vill funka. Har hänt mig förut och så får man stå där som en idiot och kan inte göra ett skit åt saken! Så från och med nu ska jag alltid ha en hundring i bakfickan ifall att man skulle villja typ sola solarium eller kanske köpa mat!


Nu sitter jag här hemma och hade planerat att städa men var inte på humör när jag kom hem då mitt humör blev kvar inne i butiken vid kassan. Så jag stekte två hamburgare som jag tryckte i mig som tröst haha! Det var gott.
När älskling kommer så ska vi åka in till centrum igen och försöka få hem nått ätbart denna gång. Senare i kväll lär det bara bli vardags slappa med TV och sen tidigt i säng.

Hoppas eran Måndag har varit bättre än min iaf =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0