Väntar på ugnen.

ja nu sitter jag och väntar på att ugnen ska bli varm så man kan stoppa in grönsakerna. Vi ska nämligen äta rotgrönsaker i ugn med lax och advokado. Riktigt gott. Fick redeptet på rotgrönsakerna av min vän Malin. Godast är om man kryddar dom med timjan, tyvärr hade vi inte hemma nu så får fixa smaken med något annat. Men timjan är godast!
Kvällen blir bara lugn. Ska i säng tidigt då jag knappt kom upp imorse. Inte så konstigt med tanke på detta otroligt trista väder, vad hände med sommaren (?). Hatar att gå upp när det ösregnar och stormar då vill man bara ligga kvar i den varma goa sängen och krypa djupare ner under täcket. Får hoppas vädret blir lite bättre imorgon.
Idag efter jobbet var jag och solade solarium. Var riktigt skönt då jag var iskall när jag kom dit så lägga sig i det varma sköna solariumet var precis vad jag behövde! Färg fick man också, men ska inte sola mycket solarium nu bara så pass att brännan inte försvinner helt fram till Greklands resan.
Känns som det borde bli helg nu men har ju bara jobbat 2 dagar än sålänge. Inte ens halva veckan =( *suck*
Måste verkligen spara pengar nu har ju lagt ut så mycket på resa och kläder så om jag vill kunna shoppa nya höst kläder är det dax att snåla ordentligt! Ska försöka ta mig till arbetsförmedlingen nästa vecka eller denna vecka och snacka med dom. Har lite planer på att först fråga där jag jobbar nu om jag kan få vara timanställd i höst så vet jag att jag har ett jobb samt kan koncentrera mig på körkortet och annat. Men vi får se vad dom säger.

          
Brännan ifrån Grekland, inge bra bild men tog inte så många =)

Nu är ugnen klar så måste springa bort till köket!

Ha en mysig Tisdagskväll i ovädret.

Love minna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0