lyxa till det lite

Hej!

Jag tycker att december är en perfekt månad att lyxa till det lite. Självklart inte för mycket pengar dom går ju åt till julklappar och annat som hör julen till. Nej jag menar mer som lite vardags lyx. Mysa inne med tända ljus och lussekatter. Eller ta ett varmt bad med badskum och värmeljus som luktar kanel och vanilj. Samt ha tid att pyssla med sig själv och kanske göra lite finare middagar. Just precis allt det är vad jag kommer göra i vinter mörkret!

Igår satte älskling upp vår adventsstjärna så nu lyser den så fint här inne. Den jag köpte kommer faktiskt från Åhlens. Kanske lite tråkigt att köpa där jag menar alla har ju troligtsvis en från typ den butiken men just denna var precis en sån jag letat efter.  Sedan lagade jag en god middag som bestod av kyckling i ugn med advokado sallad och fårost röra riktigt gott! Nu ikväll jobbar han så jag ska då passa på att ta hand om mig själv. Har köpt en hel del nagelprodukter då mina ser för hemska ut nu så ska försöka väcka liv i dom. Men de ska jag fixa efter badet som jag snart ska ta samt ha i en riklig omgång med hårinpackning samt återfuktande ansiktmask. Fy hatar att allt blir så torrt denna tid på året!
Senare blir det middag och tidig sänggång.



Var förresten och hämtade ut pappas 50 års present från Livit. Dom har en hemsida där man kan boka olika roliga upplevelser allt från flyga lugtballong till chokladprovning, klappa varg, turridning, åka ferrari och spa dagar!
Man får sedan en box där de står i vad de är för typ av upplevelse och hur de går till så personen som får upplevelsen kan läsa  om den. Riktigt kul hoppas han blir glad!
Vad pappa fick för upplevelse säger jag sen somsagt man vet aldrig vem som läser...

Nu blir det bada skummbad med doft av kanel och vanilj haha kommer lukta jul i hela lägenheten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0