Vuxenlivet!

Ja det känns faktiskt nästan som man börjar bli vuxen och det är både en hemsk och en skön kännsla. Varför det känns så är nog för att nu har alla "barn" sportlov medans jag själv ska upp och jobba hela veckan för att tjäna pengar. Tänk va skönt det var innan allt började cirkulera runt pengar och jobb. Så mycket problem med vuxenlivet, först söka jobb sen kanske få ett jobb sen slita ihjäl sig där för att i slutet av varje månad få in den välförtjänta slanten på kontot. Än sålänge så behöver jag iaf inte betala massa tråkiga utgifter som lån och hyra utan kan helt koncentrera mig på det jag vill ha. Men tror det kan vara lite skadligt att vänja sig vid att alltid använda alla pengar till kläder och småsaker så har bestämt mig för att börja spara (åter igen en vuxen fason)...creepy!
Nej nu snackar jag inte något mer om det jag är bara 18 och är ung, partar varje helg och lever loppan för mina stålar haha!

Idag har jag som sagt jobbat dårå så är sliten. Ska upp imorgon igen är lite lättare nu faktiskt man börjar få in vanan hm...bra eller dåligt haha? Bra för kroppen men vill inte bli någon arbetsnarkoman redan...aja.
Ska jobba fram till Onsdag sen får vi se kanske ber om en ledig dag skulle behöva städa och pyssla hemma en hel del med. Nu orkar man ju knappt lyfta ett finger. Somnar alltid på tåget hem det är pinsamt. Man vaknar ju av att folk sitter och stirrar så där underligt på en hoppas man inte snarkar....
Mer har inte hänt idag. Försökte plugga nu på kvällen men som vanligt blir det aldrig så men ska försöka ta tag i det imorgon igen! Imorgon kommer även min styvfars barnbarn hit suck* orkar inte med barn speciellt inte när jag är trött och sliten men det måste väl gå.
Funderar även på att köra en vithelg denna helg om jag jobbat hela veckan. Ska försöka vara lite extra med älskling för sedan är han borta i 2 veckor igen och står högvakt. Så lär ju hinna parta en hel del medans han vaktar slottet sen hehe!

Nu ska jag börja göra mig iordning för sängen, så himla trött och om 8 timmar ringer väckarklockan.

P.S Är grymt avundsjuk på mina väninnor Sandra och Natalie som åker till Spanien imorgon. HA SÅ KUL TJEJER! Medans andra blir kvar här hemma i kylan även fast vädret har blivit lite bättre nu men det går ju inte upp emot vita stränder och 25+!


                                                   image196
Love minna

Kommentarer
Postat av: Saddie

Ja usch, att va vuxen komr inte bli kul =/
Kommer sakna dig

2008-02-26 @ 10:23:35
URL: http://saddie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0