Fjortisar!

Var bara tvungen att hänka på min kära vän Sandras inlägg om fjortisar. Då dom verkligen börjar gå mig på nerverna! förut var fjortis bara ett ord för någon som var ung och omogen men idag har det blivit en hel livsstil? Och det är inte bara 14:åringar utan jag ser 20 åringar som FORTFARANDE lever så.
Det som stör mig mest är att dom i själva verket verkligen tror att dom ser bra ut. har dom aldrig öppnat en mode tiding och kollat in hur man sminkar sig? eller har dom ens gått i skolan då dom varken kan stava eller prata normalt?
Vad är grejjen tjejer? Varför kladda ner läpparna med fet idomin salva som ska använads i lagom mängd på TORRA ställen inte istället för läppglans eller läppstift. Att ha foundation eller idomin på läpparna är ett FETT NO!
Man ska framhäva läpparna inte dölja dom...
Sen ska vi ha en liten lektion med vilken färg man köper på sin brunkräm. Det är INTE meningen att man ska köpa en foundation som är 5 nyanser mörkare än sin egna hy utan den ska matcha med din egna hudfärg sminket ska ju se fräsht ut! Att ha en brun rand längst med hela kindbenet är så fult, så nästa gång ni köper smink rådfråga med nån i butiken som kan hjälpa er hitta den rätta nyansen för just dig!
( sluta göra streck på kinderna, de fattar vem som helst varför de är fult)
Sen vill jag bara säga att jag tycker så synd om era hår, dom är ju så sönder frätna av alla blonderingar så jag nästan gråter. Pleas gör era hår en tjänst och sluta färga det och köp rikligt med hårinpakningar!

Något som jag stört mig på i snart 2 år är dessa fjällräven jackor, whats the thing? ni köper dom för 3000 kr och kan inte ens köpa dom i rätt storlek? är ni fattiga så ni ska spara in och slippa köpa en ny nästa år så ni kan växa i dom eller? asså sluta ha förstora fjällräven jackor de ser bara helt sjukt ut!

Till sist så gråter nog alla svenska lärare där ute när dom ser hur ni skriver. NI måste verkligen lära er stava. för de där med att skriva in W, E och alla möjliga bokstäver lite varstanns ser bara mobbat ut. Man kan ju fråga sig om hälften av sveriges tonåringar har dyslexi...

( sluta även lyssna på låtar med smurfröster för de suuger lär er lyssna på riktig musik)

åhw va skowj soeetnows jah älskaar dääj såew myjket...åkej! puuuwws!

LYSSNA!


love minna

P.S jag vet att detta inlägg inte kommer få bort er eller ändra på er men var bara tvungen att vara en av dom som försöker slå lite vett i era skallar. Men ni lär er väl med åldern! NOT.

Kommentarer
Postat av: Agn

well said !

2008-01-24 @ 21:03:13
URL: http://nikonian.blogg.se
Postat av: Saddie

hahahaha låter var pricket över i:t!

2008-01-25 @ 19:28:28
URL: http://saddie.blogg.se
Postat av: Anonym

låt folk vara som dom vill!

2008-01-27 @ 17:05:45
Postat av: Anonym

Varför skriva ett inlägg om hur mycket du stör dig på folk eller ja, fjortisar? det finns olika typer av fjortisar och alla är inte nedkladdade med idomin, faktiskt.

2008-01-30 @ 15:18:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0