en vit helg..typ!

Idag är det Måndag och klockan är 12.52. Har precis anlänt hem till älskling som hämtade mig efter jobbet. Själv hade han sjuksskrivit sig och åkt hem på morgonen för att han har en inflamerd sena. Om några timmar ska vi in till stan och fortsätta hjälpa hans syster med att tömma lägenheten på massa saker. Var även där igår och bar men det var så varmt att vi var tvugna att sluta innan vi hunnit klart. Men visst har det varit härligt, underbat väder ? Hela helgen har man fått njuta av detta. Passade på att ligga några timmar och steka i Lördags innan vi åkte in till stan jag och älskling. Det var otroligt varmt det är då man önskar att man hade en stor pool att svalka sig i. Inne i stan senare på kvällen skulle vi ha ätit middag med Robin och Sandra. Men dom var på födelsedagskalas och kunde inte hinna in i tid. Så jag och älskling åt middag på tumanhand. Gick bort till Friday´s på Stureplan, dom har väldigt god mat. Skulle ju ha en vit helg men kunde inte låta bli att beställa in två mojitos drinkar till maten. Dom var så uppfriskande i värmen. Så blev typ en vit helg. När vi tillslut ätit oss mätta gick vi och hämtade ut biobiljetterna. Hade tydligen bokat något som kallades exytrastolar, där man får bredare fåtöljer, mer fotutrymme samt ryggstödet går att fälla bakåt. Haha det var som att sitta i förstaklass fast på bio (?) men bra platser var det verkligen iaf. Såg som sagt Hancock och jag är väldigt nöjd. Will Smith lyckas oftast med dom flesta roller och filmen blev aldrig trist eller långdragen. Samt såklart det viktigaste, ett lyckligt slut!
Efter bion promenerade vi alla fyra mot söder där robin bor samt jag och älskling hade ställt bilen utanför hans lägenhet. På vägen stannade vi till på Mosebacke och hälsade på några av Sandras vänner. Sedan bar det hem till Robin och kolla in hans nya flygekorrar haha dom var otroligt söta. Har aldrig sett flygekorrar innan inte många som har de som husdjur! Stannade en stund och snackade sedan åkte vi hem och sussade.

Sen har det inte hänt så mycket mer denna helg. Har varit skönt att bara ta det lugnt och njuta i värmen! Nu har jag och älskling planer på att boka en sistaminuten resa ner till någon av greklands öar i 1 vecka. Vill verkligen komma iväg utomlands en gång till innan hösten kommer och vardagslivet helt tar överhand. Har kollat upp lite priser och det kostar ca 6000 för oss båda med boende samt hotell för 1 vecka på 4 stjärnigt hotell. Vill vill vill åka bort!

Men nu ska jag vara social med älskling som kollar film. Senare ikväll åker vi hem till mig efter vi har hjälpt till i lägenheten!

       
Saknar Grekland...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0