Inte min dag helt enkelt.

Ja denna dag har då inte varit min dag riktigt. Började ganska bra vaknade i tid och jag och älskling tog oss båda upp ur sängen. Fick sedan skjuts ner till tåget men märkte då att det inte hunnit komma in på perongen ännu, det brukar alltid stå där vid den tiden jag kommer. Sa iaf hejdå till älskling och knatade iväg för att vänta. Efter cirka 6 min kom meddelandet som väntat. Att mitt tåg skulle vara försenat på cirka 10-15 min och det betydde att jag även skulle bli sen till jobbet *fuck*. Ringde älskling han hade hunnit komma en bit på vägen men snäll som han är vände han och åkte tillbaka hela vägen. Fick sedan skjuts ända till jobbet. Kom själv 20 min innan jag börjar medans stackars älskling kom 15 min sent. idag hade det kommit 4 nya sommar arbetare till jobbet så nu slipper jag och Malin känna oss som nybörjare. Det jobbiga med det var ju på lunchen att alla mikrovågsugnar var upptagna och att det blev trängre i lunch rummet. Får se hur det går imorgon förstår inte hur alla ska få plats överallt hah men jag sitter gärna och gör inget och får betalt ändå. Fick förresten mitt lönespec idag och blev väldigt glad över summan som stod där! Nu känns det som om dom här veckorna iaf har varit till någon gott. Men nästa vecka på fredagen slutar jag ju där men ska ju självklart få betalt för det jag jobbat i Juni med. Men får vänta till nästa månad på det. I vilketfall så rullade dagen på snabbt och slutade 15.00. Så jag och Malin gick somvanligt bort till bussen. Men den kom inte. Det berodde på att söderledstunneln är stängd så köerna var enorma. Vi blev tillslut tvugna att ta bussen åt andra hållet där köerna inte var lika extrema och sedan åka en stor omväg för att komma hem. Älskling plockade sedan upp mig i Huddinge C och därifrån åkte vi och köpte en ny resväska åt mig. Den rymmer 100 L och har självklart hjul haha skulle aldrig orka bära min packning. Jag är väl som dom flesta tjejer när det gäller att packa. Vill helst av allt ha med mig hela garderoben inklusive skor och väskor. Men ska verkligen försöka ha plats över denna gång så man kan shoppa lite där nere.
Nu har jag precis ätit middag och funderar på att hoppa i duschen innan CSI New York börjar.
Pratade även med Malin idag om Bulgarien funderar på att följa med dit ner men har inte bestämt mig än. Beror mestadels på att jag inte vet om jag har råd. Sen har jag inte hört så mycket gott om det landet att droger och våldtäckter är vardagsmat och att landets rättsystem är korrupt. (korrupt=polisen har ingen makt utan är mutade) så om du vill ringa polisen om något har hänt så har dom inte mycket att säga till om eller så gör dom värre saker mot dig än vad som redan har hänt. Inte så kul att höra så undrar nu om kanske du har varit i Bulgarien? hur är det där?

Nu blir det duschen för min del!




Kommentarer
Postat av: Anonym

bulgarien är inte ett bra land. det fick två chanser. aldrig igen!



ha en trevlig kväll =)

2008-06-16 @ 20:01:04
Postat av: minna

Okej, låter inge bra speciellt inte efter 2 chanser. tack så mycket för din kommentar! =)

2008-06-16 @ 20:24:50
URL: http://minna89.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha sug knulla dö :)

2008-06-16 @ 21:24:08
Postat av: minna

mogen kommentar :)

2008-06-17 @ 19:06:11
URL: http://minna89.blogg.se/
Postat av: Saddie

de skulle va jättekul om du följde med!! :D:D <3

2008-06-17 @ 21:50:41
URL: http://saddie.blogg.se/
Postat av: minna

hade gärna gjort det men tror inte att jag har råd att spendera så mycket pengar på resande i sommar :/ 2 v i Grekland kostar ju en del. <3

2008-06-18 @ 21:21:00
URL: http://minna89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0