Måndag igen.

 Hej.

ja nu var det Måndag igen och vädret är verkligen piss piss dåligt. Vaknade mitt i natten av att det öste ner och åskan mulrade, var obehagligt för det regnade så hårt på taket att man trodde det skulle rasa in. I vilketfall så lyckades jag till slut somna om igen för att senare vakna till väckarklockan med världens huvudvärk. Hade även lite feber. Så jag sjukskrev mig idag. Sista veckan på jobbet men man kan ju inte rå för om man mår dåligt. Vaknade sedan åter igen runt 10.00 och mådde lite bättre så har pysslat runt en del. Tvättat inför resan och börjat packa ner en del saker. Runt 14.00 kom älskling hem igen och vi tog bilen in till stan för att växla pengar. Tycker verkligen att det här med trängselskatter suger. Jag fattar att folket som bor innanför tullarna inte vill ha så mycket avgaser där men folk åker ju ändå genom stan även om man måste betala. Hela systemet är bara kass. Det jag menar är tex att jag och älskling disskuterade att vi skulle ta kollektivtrafiken in. Men eftersom han inte har något åk kort skulle det kosta honom 90kr för en remsa. Och att ta bilen in till stan kostar ca 20kr tull + ca 30kr bensin. Alltså 50 kr sammanlagt samt det är självklart bekvämare med bil. Om vi verkligen skulle villja minska bilåkandet så måste SL sänka sina priser för att man ens ska tjäna på att lämna bilen hemma. Jaja slut med tjat om I-lands problem.
Inne i stan ösregnade det, men smart som jag är ville jag ändå ha mina nya skor med 11 cm klack haha. Så fick sjukt ont i fötterna. Bara av att vara inne i ca 1 timme, vill man vara fin får man lida pin stämmer utmärkt.
Efter vi växlat pengar och letat åter igen efter en bikini åt mig så åkte vi och handlade och sen raka vägen hem.
Nu på kvällen har vi ätit en god middag, tvättat mer samt diskat. Känner sig verkligen vuxen såhär ensam hemma och vi två sköter om hushållet haha.
Men nu är iaf pengarna inför resan växlade och snart är allt ny tvättat. Bara att packa ihop allt i väskan och åka.

Nu ska jag ta den sista timmen och kolla TV och slappa sen blir det sängen! Imorgon är det jobb jobb.

            

                 

Dagens outfit:

-Jeans jacka, mammas!
- Topp, GINATRICOT 149:-
- Väska, H&M.
-Skor, DNA 650:-
- Halsband, Guldfynd.


                           
 

Är helt otroligt kär i dessa skor och har letat ihjäl mig nästa nefter dom. Och igår när vi var i köpcentrumet och vandade runt så stog dom helt plötsligt där på en hylla inne på DNA butiken. Blev ås himla glad. Och som tur var hade dom endast ett par i storlek 39 kvar...phuw! Och dom satt perfekt. Precis vad jag letat efter, lite gladiator inspererade med högklack LOVE! (nya nagelacket från Makeupstore åkte på, 125:-)


Kommentarer
Postat av: Marie

dom där skorna är så snygga! letat efter dom men hittar dom inte? vart köpte du dom Minna? I vilket köpcentrum? kram på dig

2008-06-25 @ 16:40:53
URL: http://marie88.blogg.se/
Postat av: Anonym

dom där skorna är så snygga! letat efter dom men hittar dom inte? vart köpte du dom Minna? I vilket köpcentrum? kram på dig

2008-06-25 @ 16:47:18
Postat av: Marie

oj datan cp:a :D kom två inlägg :D

2008-06-25 @ 16:48:15
URL: http://marie88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0