bye.

Nu for precis älskling iväg. Som tur var åkte han sent skulle egentligen ha åkt vid halv fem men planerna ändrades. Man förstår inte riktigthur man har stått ut med det här i snart 11 månader. Du som varit kär förstår nog hur jag känner när den man älskar mest måste åka iväg från en hela tiden, man vänjer sig aldrig vid det! Helgerna känns bara som en lång hemsk väntan på att Söndagen ska komma och han måste tillbaka...första gången var ändå värst då han skulle vara borta två veckor i ett sträck omedelbart. Grät en hel del den gången. Men man tänker ju att det måste gå. Allt måste gå, allt måste rulla så är livet. Även om jag flera gånger verkligen har önskat att tiden ska stanna eller att man teleporteras långt bort.....Nu gråter jag inte längre.

6 timmar kvar till jag ska stå på benen. Så ska försöka lägga mig ner och blunda så man hinner ladda batterierna lite grann åtminstone. På onsdag ska Agnes ha filmkväll. Om jag inte jobbar ska jag dit annars lär man ju vara en vandrande zombie hur kul är det att umgås med? Har ju prövat att gå på krogen en gång samma dygn som jag jobbat. Och det gör jag inte om igen. Även fast krogrundan blev halft instäld så kände jag hur död kroppen var.
Önskar nästan att bussarna och all tågtrafik ska vara instäld imorgon....kanske dax att byta jobb då?
För det vill jag verkligen, jag vill trivas med mitt jobb. Fast det mesta blir bättre så fort sommaren är här och dom ljusa mornarna.

Men jag är glad ändå, extra glad är jag att det kommer in 5000 välförtjänta kronor på kontot om några timmar!
Sug på den.

Nu inför jag en ny Måndags tradition i bloggen, nämligen Minna Dumpar! För att jag är en negativ jävel som verkligen vill få ut sin ilska på en hel del saker.

                           image245
                             

1. Jag Dumpar: Sveriges väder, detta väder får en att deppa ihop och gräva sin egna grav här på plats! Skärpning moder natur, ge mig min vår och sommar.

2. Jag Dumpar: Strålningen från mobiltelefonen. Om man har telefonen vid datorn så kan allt helt plötsligt dampa ur och det där mysiga skrapande oidentifierbara ljudet tjuter ur högtalarna. Har nästan fått hjärtinfarkt flera gånger av detta. Och nej jag tänker inte flytta mobilen däremot tycker jag någon smart forskning gubbe kan fixa det här problemet!

3. Jag Dumpar: Det nya hippie/indian modet, ursäkta men det är verkligen inte snyggt. Det finns en anledning att detta mode var modernt på 70:talet och inte nu. Och det är för att jag ska slippa se det. Tidningen Sofies mode talar ju posetivt för detta och hade med flera olika "snygga" outfits. Ibland förstår jag mig verkligen inte på modet!

4. Jag Dumpar: Repiga CD skivor. Alla dessa repor på skivorna gör mig galen. Man tycker ju att dom borde ha skapat lite mer tåliga skivor nu när vi är lång inne på 2000:talet men tydligen är alla så upptagna med att skapa mindre osynliga mobiltelefoner eller att få fram skarpare färger i TV apparaterna så dom helt enkelt har glömt bort att tänka ut bättre och hållbarare CD skivor. Ska nog bli uppfinnare så ska jag skapa en skiva som åtminstone klarar av att tas ur sin förpackning.

5. Jag Dumpar: Klockan, denna lilla sak som styr allas liv är otroligt irriterande. Själv klarar jag inte av att sitta och titta på den lilla visaren som visar varje sekund man missat i sitt liv. Får helt enkelt panik av detta tickande som bara skriker ut hur lite tid du har kvar att leva! Om klockorna försvann så skulle väl hela samhället rasa samman men kanske man slapp jaga denna tid då som man ändå aldrig har en chans att hinna i kapp...dött lopp!

Love minna

Kommentarer
Postat av: Agnes

hihi, jag tycker om "minna dumpar" idén ^_^

2008-03-24 @ 23:31:46
URL: http://nikonian.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0