i-Landsproblem!

Vi välbärgade svenskar har många i-Landsproblem. Egentligen ska vi väl inte se ner på oss själva jag menar om dom som bodde i U-länderna hade det som oss skulle dom ju ha våra problem ingen är ju någonsin nöjd. Känns väl patetiskt att sitta och klaga över att maten smakar äckligt eller att det är jobbigt att gå till jobbet och sitta på ett uppvärmt tåg som går var 15 minut. Och sedan klaga på att man inte kan köpa lika mycket kläder som henne när man ska vara glad över att man ens kan köpa kläder och gå ut på stan utan att bli skjuten i huvudet!
Men som sagt om det var tvärtom så skulle dom också klaga om dom växt upp som oss. Jag förstår dom som bor i utsatta U-länder och som får flytta till ett i-Land med utbildning m.m att den personen måste uppskatta livet dubbelt så mycket än vi andra. Jag är iaf glad att jag inte lever på mina föräldrar. Visst gjorde man det tillvissdel förut men jag tycker att om man åtminstone har fyllt 18 så ska man ta sitt förnuft (om man har något) till fånga och fatta att pappa eller mamma inte ska betala ALLT hela tiden. Skaffa ett jobb, spara pengar slösa inte bort allt på kläder och skit. Jag har börjat spara när min lön kommer ska jag direkt föra över en viss summa. Det är bra man ska lära sig att pengar finns det inte hur mycket som helst av och dom tar LÄTT slut!

Men nu ska jag sluta babbla en massa gojja som vanligt kanske ska bli politiker med alla mina åsikter. Nog bättre och behålla dom för sig själv för folk fattar ju ändå inte, knappt jag heller så!
Dagen har varit tung men får ju pengar. Ska jobba hela veckan ut nu det är bra fast hade väl varit skönt med en sovmorgon. Man fattar inte att det är det här man ska hålla på med tills man fyller 65 och går i panstion. Förhoppningsvis inte samma jobb men ändå det är typ såhär det kommer funka hm...kanske ska rymma?
Fick veta igår att min killes syrra är gravid lite läskigt men ändå fint. Dom har försökt länge och nu är det dax! Grattar dom verkligen är man 28 som hon är tycker jag det börjar bli babytime. Dom har dessutom köpt villa så dom ska väl leva VVV livet sen. Volvo, Villa och Vovve.

På Söndag ska jag hälsa på älskling ute på drottningholm igen, är lite mobbat han får inte lämna den lilla bakgården som dessutom har kameror i varje hörn. Sist var det en av hans lumpar kompisar som filmade oss när vi kysstes ( en av dom som är kameravakt typ filmade skärmen) lite barnsligt tyckte jag men men...Ska iaf dit bättre än att inte ses alls.

Har surfat runt lite på kläder (har tråkigt) så har gjort lite vill ha igen heh.
Kvällen kommer inte bli lång för mig ska börja göra mig iordning snart. Är riktigt trött och vill inte vara så seg som jag var imorse.

Skriver kanske ett till inlägg senare annars får ni ha det så mysigt ikväll alla uppesittare!




              image213

Kläder från: http://store.delias.com

                      http://nelly.se

Skor: http://www.dinsko.se/

          http://www.skopunkten.com/


Love minna

P.S letade åter igen efter Cornetto citron glassen idag men till min besvikelse finns den bara på bild. Nästa gång ska jag fråga någon i affären om dom bara jävlas med en?


Kommentarer
Postat av: Agnes

i-landsproblem alltså .. *suck* mitt största idag var att jag promenerade ner till centrum, fick skoskav och hade glömt busskortet hemma så jag fick betala 16 spänn för bussen, och ingen cornetto citron hittade jag heller :(

2008-03-04 @ 23:16:28
URL: http://nikonian.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0