innebörden i ordet jobba!

Ja nu först börjar man förstå innebörden i ordet jobba. Såklart för att det är JOBBIGT! Har ont i båda axlarna av för tunga lyft samt är trött som satan. Men så fort man känner för att springa hem och skita i allt så tänker man på lönen som kommer in på kontot i slutet av månaden och den är inte liten hihi. Ne så jag kämpar mig genom dagarna. Funderar ibland på mitt förra jobb, de va lättare och uppskattar nästan det man gjorde där jämfört med vad jag gör nu. Men lönen här är betydligt högre och det är bra med andra erfarenheter. 
I vilket fall. Dagen var okej. Älskling kom och hämtade mig och Malin efter jobbet. Så slapp bussen! Nu när jag ändå nämnde bussen så hatar jag SL om inte ännu mer nu och det ska jag säga er beror på att imorse flöt allt på hur bra som helst för mig och tåget var i tid. Men när jag kliver av tåget så får jag ett SMS:s av Malin där hon skriver att en buss redan har åkt (?) våran buss ska gå 35 men denna åkte 28. I vilket fall så skyndar jag mig och hoppas att det var en sen buss, och det var det. Men när jag nästan är framme så åker den andra bussen också den för tidigt. Den lämnade stationen redan 32 istället för 35. Så där står jag helt galen av ilska och fattar ingenting. Inte ens när man är i tid får man komma i TID! Fick snällt vänta på den tredje bussen som inte gick förrens 44 *jippie* om bussen åker tidigare imorgon så kommer jag inte vara snäll mot busschafören på bussen efter! Är inte kul att komma sent till jobbet hela tiden, vill ju inte bli sedd som tjejen som alltid rusar in på jobbet i sista sekund.

Imorgon blir det jobb igen sen på kvällen ska jag sova hos älskling. Då kan vi gå upp lite senare på morgonen då han bor närmare mitt jobb samt hans eget. Efter jobbet ska vi två gå och gymma haha. Var ett bra tag sedan jag gjorde det men nu ska jag ta tag i det igen. Så Måndagar och Onsdagar ska det tränas. Känns alltid skönt när man kommit igång men nu innan är det tung haha. Lär inte bli så kul med träningsverk på jobbet heller!

Om en halvtimme börjar Desperate housewifes som jag älskar, missa inte! Kanal 5 klockan 21.00. Efter det blire sängen.

image504

Blev helt kär i denna bikini från http://nelly.se verkligen underbar. Älskar bikinis tröttnar inte på dom! Sen vill man ju alltid vara hetast på beachen!

image505

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0