SL är mitt hatobjekt!

Hej på er alla.

Torsdag kväll och imorgon är det sista dagen på den första veckan. Idag har det varit mer slitigt än någonsin, börjar inse vad det är man har gett sig in på. Idag var det så kämpigt att jag faktiskt har börjat uppskatta jobbet jag hade tidigare. Kan nästan säga att jag längtar tillbaka, men det kan ju vara från dag till dag. I vilket fall så tänker jag inte ta några förhastade beslut, nu har jag det här jobbet så ska ge det en ordentlig chans. Man ska inte börja kasta bort jobb ska istället vara tacksam för att man har något. Fast ibland måste man ju få gnälla då fötterna värker så man skulle villja börja gå på händer och man känner sig som en skruttig gammal kärring i kroppen. Dagen började inte så bra heller. Kom upp i tid och allt och bussen kom även den i tid. Däremot så var det signalfel som alltid i pendeltågstrafiken så fick ta extra bussar halva vägen. Det gjorde att jag åter igen kom lite sent. Verkar inte som min nya chef vet vad SL innebär för hon rycker mest på axlarna och uttrycker en min som säger "du kan bättre, kom i tid". Saken är ju den att jag har ju planerat allt så bra. Om bara SL kunde sköta sin del så kommer jag beräknat 15 min innan jag börjar. Kan ju inte ta en halvtimme tidigare buss bara för säkerhetsskull. Orka sitta på jobbet 45 min innan man egentligen börjar. Så SL nu får ni skärpa er vill göra ett gott intryck nästa vecka! Ni är verkligen mitt hatobjekt.

Så dagen har alltså bestått av stress,stress, fika, stress och stress haha! Men imorgon är det Fredag och sen helg wihoo! Längtar efter att få sova läänge och bara ta det lugnt. Älskling muckar också imorgon. Kan inte fatta att vi har klarat dom här 10 skit månaderna med veckor från varandra ibland. Ska bli så skönt att ha han hemma här i vardagen. Får väl bara hoppas att man inte tröttnar på varandra när man börjar umgås mycket. Men just nu är jag bara glad över att han ska vara hemma från och med imorgon!

Jaja inte mycket mer att säga. Hoppas ni hade en bättre dag än min. Är verkligen på party humör dessutom får hoppas det blir lite drag på inflyttnings festen på Lördag hihi!

image472

Min frukost som jag hann köpa på pressbyrån i väntan på bussen!

image473

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0