utgång ikväll

hej.

Kom hem från skärholmen C för en stund sedan och har nu satt mig här i soffan med datorn. Köpte sminket jag behövt nu ett tag så nu slipper man väl lägga ut pengar på det nästa månad. Åt även lunch där innan vi åkte hem.

Ska möta upp Malin nera på stationen runt halv 7 sedan ska vi väl förkröka och fixa oss. Har fortfarande ingenaning vad jag ska ha på mig men vi får se. Innan dess ska jag och älskling äta middag och jag ska duscha.



Grunden till min sminkning inför utgång.

1. Börjar med Fondation från VICHY efter jag smörjt in ansiktet med fuktkräm. Den är väldigt bra för mig som har fet och orenhy. Täpper inte till porerna m.m. 
2. Sedan är det dax för att täcka över rodnader och mörkaringar.

A, Niveas cover all mix.
B, concealer på penna.
C, Concealer flytande.

3. Sedan sätter jag på mineral puder samt skimmer rose så man ser fräch ut hela kvällen.




Sedan är det dax för ögon och läppar.

1. Först böjer jag upp ögonfransarna med den vanliga ögonfranstången eller ögonfranstången med värme så dom håller hela kvällen.
2. Efter det tar jag den vita pennan innanför ögonfranskanten samt gör en tunn linje längst med den undre samt över ögonfranskanten med den svarta. Gör linjen tunnare ju närmre ögonvrån du kommer. (den bruna pennan markerar jag ögonbrynen med)
3. Sedan använder jag den vita ögonskuggan i ögonvrån samt lite lätt under ögronbrynen för att ge ett piggare uttryck. Beroende på klädsel m.m beslutar jag sedan vilken färg jag ska använda som skugga. Använder oftast lite svart skugga på den undre ögonfranskanten för att ge ett sotat intryck.
4. Blir sedan mascara just nu använder jag mig av maybelline Volume express. Efter det drar ett streck av glitter eyliner längst med den undre ögonfranskanten samt lite i den yttre ögonvrån.
5. Sist men inte minst sätter jag på lösögonfransar som verkligen gör så man ser extra piffig ut!
6. Avslutar allt med läppglans 2 in 1. Först färg sedan glanset håller länge och är lagom till ett par markerade ögon.

Sådär det var hela min party sminkning haha, tar ju ett bra tag men om man gör noggrant blir resultatet som bäst=)


Nu blir det middag!

Kommentarer
Postat av: Anonym

gud vad kul att du berättar om ditt smink! älska :D

2008-11-22 @ 17:09:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0