tårarna sprutade

Hej där!

Äntligen Måndag kväll det betyder att det bara är 4 dagar kvar till helgen igen haha. Dagen var ganska tung så hoppas på att morgondagen blir lite lättare. Åkte till ungdomsmot, efter jobbet skulle ha en tid 15.30 gick runt ett tag i centrum först och hittade världens sötaste krogväska LOVE IT ska fota den sen =) Samt köpte jag 100 ml flaskor till London resan som närmar sig iiihhh! Efter det gick jag iaf bort till ungdomsmot, men det visade sig såklart att jag tagit fel på dag var inte förrens nästa vecka jag hade tid *suck* så var bara att gå ut därifrån igen.....typiskt mig! Åkte iaf hem till älskling efter det och nu sitter vi i mitt rum och ska strax äta middag, blir potatisgratäng *mums*.

Måste bara berätta vad som hände igår när jag och älskling satt och tittade på TV. Låg och tittade på Kanal 5 när programet den Nakna kocken började ni vet han blonda som är så känd nu. I vilketfall den kvällens program skulle handla om kyckling och varför det är billigare med kyckling än hundmat i vissa fall(?) lät intressant så vi fortsatte titta. Men det visade sig att i programet så visade dom hur dom olika produktionerna av kycklinmg kött går till och jag aa det var hemskt! Han bara komma till att alla gäster som var där fick ta upp lådor från bordet där i låg det han kycklingar (små gula bollar huuur söta som helst) samt honor. Gästerna fick sen plocka ut hanarna och lägga dom i en låda för sig. Sedan skulle han visa vad dom gör med han kycklingarna som inte behövs då dom inte värper några ägg. Han satte dom i en apparat som sprutar ut koldioxid så dom små sötnosarna bara ramlade ihop och DOG DÄR!

Jag brukar inte reagera men helt plötsligt så spruuutade tårarna bara av sig själva jag var i total chock fattade inte vad som precis hade hänt med alla dom små söta gula tussarna där i TV:en bara grät och grät. Grät som ett barn bara rakt ut och snörvlade. Så jävla hemskt! Jag vet att de är så dom gör och allt men kan bara inte fatta vad de är för fel på oss människor(?) jag äter också kött jag är också en mördare på de viset så jag ska inte försvara mig men jag blev chockad att dom bara kan döda sådär helt nyfödda dun bollar med kalla hjärtan. Nästan alla gäster som var med i programet grät som mig. Kunde inte se klart på resten av programet sen så vi satte på SATC filmen istället fick tankarna på annat för stunden då....

Om ni såg det avsnittet så tror jag ni också reagerade som mig...

Imorgon är det bio igen denna gång blir det jag, älskling samt min lila syster Maja. Har lovat att ta henne och se WALL-E så nu ska vi göra det! Får hoppas vi tycker om den alla tre.

Nu ska jag städa och packa i mitt rum på Fredag är det dax att flytta hemifrån hihi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0