HYPER AKTIV(?)

Hej!

Då var det kväll igen och ska snart hoppa ner i sängen. Imorgon är de Tisdag sen är det "bara" 3 dagar kvar till helgen. Men men...idag har det jobbats. Den här veckan kommer inte bli lika tung som förra så det känns skönt. Efter jobbet var jag till Friis&Companys butik i SOUKE huset för att byta väskan jag köpte i Lördags. Detta pga att jag hittade ett fel på den igår när jag satt i bilen. Självaste märket som hänger på väskan var deffekt och hade antagligen blivit skrapat i maskinen när det skapades. Så jag vill ju inte ha en väska med massa fel på även om detta var litet så tyckte jag de var värt att gå tillbaka och få en helt felfri väska! Men det är en sak jag hatar med butikstjejer och det är att dom blir så jä*la dryga såfort man kommer och påstår att något är fel! KUNDENS ORD ÄR LAG ELLER HUR?
Nej men det som hände var att jag kliver snällt fram till kassan med väskan som jag ordentligt stoppat tillbaka i sin förpackning samt tömt den och fixat. Egentligen behöver jag inte göra det eftersom väskan är defekt och ska inte säljas vidare, men jag var snäll och gjorde så ändå. Attityden jag möts av är följande:

Jag- Hej, jag är här för att byta/reklamera väskan jag köpte hos er i Lördags, då jag hittat en mindre defekt på den.

Tjejen bakom disken- Okej...(Börjar pula fram väskan ur förpackningen)

Jag- Ja jag skulle villja byta denna pga denna defekt (visar felet)

Tjejen- hm okej...(kollar lite på väskan och går och hämtar en ny)

Hon fortsätter sedan med att kolla igenom hela väskan för att se fler "fel på den" eller nått och säger sedan.

tjejen- Du har använt den eller hur?

Jag- ja jag packade den (lite vitlögn hade den ute en kväll men den vart inge förstörd av det)

Tjejen-Du får inte byta om du använt varan då kan jag inte sälja den (???)

Varför ska hon sälja den om det är FEL på den? Ska hon lura en annan stackars kund då eller? varan är ju defekt alltså ska den inte säljas!

Jag- Men jag har bara packat den sen såg jag att den var defekt! (arg röst)

Tjejen- hm...(tar den nya väskan och stoppar ner i min påse)

Jag- Tack så mycket HEJDÅ!

ASSÅ vad är de för attityd? Ett så är det upp till mig om jag vill byta varan eftersom de är 7 dagars bytesrätt, man får inte byta en använd vara men jag skulle inte BYTA jag skulle REKLAMERA väskan det var ju fel på den!
Varför i hela världen spelar det då för roll om jag använt den lite? Dom får ändå inte sälja den om det är FEL på varan!

Så nu vet ni det iaf OM ni ska köpa en vara från Friis&Company så tänk på att dom kanske säljer ut varor som är defekta som andra har lämnat tillbaka =)

Tack för väskan köper aldrig nått där igen.



Efter stan iaf så blev det gymmet och efter det var jag typ hyper aktiv haha. Man blir så pigg av att träna. Imorgon ska jag och älskling ut och springa igen, är verkligen duktiga!
Har sedan kommit hem, duschat, städat lite, tagit fram den nya väskan och fixat med den, putsat mina nya stövlar<3 och sedan satt mig här!

Och nu ska jag ner i sängen så jag orkar vara hyper imorgon med!


Love minna

Kommentarer
Postat av: Sara

men gud idot hon är då :o bra att du stod på dig!

2008-09-09 @ 18:01:14
Postat av: minna

Verkligen, möts allt för ofta av dom anställda i butiker som har dryg attityd när man vill byta och liknande. Men de där tog priset! <3

2008-09-09 @ 18:21:25
URL: http://minna89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0