Tala är guld

Hej hej!

Ojoj vad Måndagen bara flög iväg då(?) shit känns som jag precis satt här och skrev jaja. Hur var dagen då? jo den har varit upp och ner och upp igen. Vaknade imorse av mobilen och det var helt kolsvart i rummet fy vad jag hatar höstmörker...det bara kryper sig på och man vill aldrig mer lämna sängen. Önskar jag var en björn så jag fick gå i idé. Omöjligt att kliva upp speciellt när man inte kunde somna igår men på något magiskt sätt tog sig både jag och älskling oss iväg i morgon traffiken.
Dagen på jobbet gick snabbt, tungt men när man jobbar på så går tiden iaf. Efter jobbet åkte jag in till drottninggatan och mötte Sandra. Vi gick och tog en fika på Sturekatten super mysigt ställe. Satt där en stund och pratade sedan bar det av mot Malin. Mötte henne på tåget så vi två tog sällskap hem till henne. Och så äntligen har vi talat ut (!) tiga är silver men tala är f*n guld. Man mår mycket bättre i sig själv av att tala ut och berätta allting. Vet inte om vi kom fram till varför det blivit som det blev, men jag förstod iaf vad det var jag gjort och jag tror Malin gjorde det med. Det är så lätt att det blir missförstånd som lägger sig på hög och sedan blir allt ett irritations moment, men somsagt nu har vi iaf försökt och jag känner en posetiv inställning till vår vänskap något jag inte gjort på länge, så jag hoppas att framtiden blir bättre än vad som varit.

Efter stunden hos Malin åkte jag och älskling och handlade och sedan gjorde vi middag. Har nu tagit en dusch och ska gå och skölja ur min hårinpackning strax. Matar håret med massa hårinpackningar nu innan permanentningen så det inte tar alltför stor skada.
Sedan blir det lite TV och tidigt i säng. Fy vad jag är trött på mitt jobb men somsagt på Torsdag kommer lönen så då lär man ju vara glad för att man trotts allt har ett arbete att gå till =)


Det kanske inte kan bli vad det en gång var, men jag vill alltid ha dig där vid min sida<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0