1 år sedan studenten!

Åhh jag som va på ett sånt bra humör idag. Allt flöt på och vi fick sluta i bra tid. Så kliver jag ut från jobbet och vad ser jag jo en MASSA och åter MASSA männsikor med studentmössor. Och då slog det mig, det är ju 1 år sedan jag tog studenten idag! Och där försvann det goda humöret, istället fick jag ångest. Sen ser jag alla glada männsikor i fina kläder som står i solen och bara sprudlar av sån där glädje som man själv sprudlade av den dagen. Men vi var ju lite mobbade och tog studenten super tidigt, när alla satte på sig mössorna för första gången ja då tog vi studenten(?)

Men uuhhhäää jag vill också, jag vill göra allt de där igen kan man få de? kan jag få låtsas vara student haha?
Ska försöka tänka på de jag ändå har lyckats uppnå under detta år som har gått. Kan ju ändå inte ha allt för höga krav på sig själv jag har ju åtminstone ett jobb samt en lägenhet och en sambo. Sen att jag inte jobbar med de jag vill, eller bor som jag vill de är en annan femma. Men man kan inte få allt serverat på guldfat. Snart blir de ju körkort och så också. Mest ångest har jag nog över vad man faktiskt SKA göra i livet. Då menar jag typ jobbet, har ingenaning vad jag skulle villja jobba med? och då måste man plugga och de kostar pengar och ja bläää....

Ne nu ska jag hoppa in i duschen och spola ner ångesten i avloppet. Alla söta människor i sina fina kläder och stora leenden kan gräva ner sig för hälften kommer fortfarande bo med mammsen och pappsen tills dom är 25 och jobba i kassan på ica.

Dax att fira Valborg ikväll med, vet inte vad jag ska ha på mig men får väl ha en svart soppsäck och ett rep i midjan?

             


Kommentarer
Postat av: Agnes

Helt otroligt hur fort året gått... Jag bara stod och stirrade ut i ingenting igår, och typ "ett år..... ett år..... ett år...." wow.

2009-05-01 @ 20:40:34
URL: http://nikonian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0