Snart låååång helg!

hej!

Ojoj vad jag har haft att göra. Inte haft en sekund över att hinna sätta mig vid datorn och skriva här i bloggen.

Men något som jag har hunnit med iaf det är att måla! Så nu har vi gjort stora framsteg i lägenheten. Taket är färdigt blev super fint känner mig riktigt duktig faktiskt, målade hela taket helt själv när älskling var på jobbet. Så idag hade jag världens träningsvärk i axlar, nacke och armar. Känner mig stel opererad men de går väl över snart förhoppningsvis. De va det som jag han göra igår. Sen idag var älskling i lägenheten på förmiddagen och fixade medans jag var på jobbet. Så nu är hallen förberedd att börja målas. Ska bara pappra färdigt golvet ,men alla hål är igen spacklade osv.  När jag kom hem målade vi andra strykningen på en av väggarna i vardagsrumet. Tror tyvärr att vi måste måla ett lager till då tapeten fortfarande syns igenom lite. Var inte världens bästa färg vi köpt så till hallen ska vi nog pröva oss på någon annan färg av annat märke som täcker bättre. Orka måla 3 strykningar?? Ska försöka bli klara med hallen och vardagsrumet i helgen om vi jobbar på hårt. Sen är de badrumet, köket, tv-möbeln och alla köksluckor kvar att måla. Men de blir fiiiiiiint! Gud är en helt annan lägenhet redan =)

Och imorgon efter jobbet blir de ju lång helg också, åhh så skönt de ska bli! Slippa stressa och bara ha tid att fixa allt hemma.
Idag var jag och mamma och kollade på gardiner till mitt och älsklings vardagrum också, hittade ett JÄTTE fint vitt tyg som jag ska sy två längder av. Kommer bli så snyggt! Mamma var super snäll och betalade det åt mig. Så skönt att få upp ordentliga gardiner sen.

Men nu ska jag gå och sätta på en tvättmaskin, sen blir de väl lite TV och inrednings tidningar. Har fått massor av insperation så vet inte riktigt vad jag ska göra av allt haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0