1000 ideèr i huvudet!

Sådär då har älskling stuckit till jobbet och jag sitter här och smaskar på en 70% chokladkaka samt dricker cola (på en måndag *fniss*) men bägge är lite av en svaghet hos mig!
Har haft en trevlig eftermiddag. Blev storhandling somvanligt på prisextra och sedan middags stök. Gjorde köttfärssås och pasta samt choklasmouseè till efterätt. Blev riktigt gott! Ska gå och lägga mig om nån timme så man orkar upp imorgon. Måste ladda för att kämpa sig fram i snöslasket (längtar inte)!

För tillfället har jag även 1000 ideèr i mitt huvud. Sitter och tittar på Designe Simon och Tomas och de gör att jag tänker ännu mer. Jag är lite av en dagdrömmare och just nu är tankarna inriktade på mitt hem här i lägenheten. Har alltid varit intresserad av designe. Måla, tapetsera, möblera och fixa är en riktig hobby men tyvärr har jag ju inte haft något direkt objekt att sattsa på och använda min kreativitet på. Visst rummet hemma hos mamma men då hade man ju inga egna pengar att lägga på sånt så då fick de bli de föräldrarna ville stå för! Men visst va mitt rum där fint. Fast nu snurrar allt kring nya hemmet.
Ju mer jag pratar om det med älskling ju sugnare blir jag. Måla fixa och se förändring. Sy gardiner och köpa fina saker. De här stället behöver verkligen en upprusting och de känns som om de är meningen att jag ska fixa upp det!
Och det vill jag verkligen. Först var jag inte så sugen såg ingen potensial och energin räckte inte. Men nu har massa ideèr börjat spöka så nu vill jag bara komma igång.

På Onsdag kommer de några snickare hit som ska kolla på vårat vardagsrums golv. Sedan ska de komma tillbaka om någon vecka och fixa iordning det! Ser verkligen framemot resultatet.
Efter det ska jag och älskling måla här. Kommer ändå bli tvugna att tömma hela rummet på möbler för att dom ska nå golvet så då kan vi lika gärna börja här inne! Vitt kommer de bli, tråkigt men de fräschar verkligen upp.
Sedan kommer vi ta allt rum för rum. De är väldigt dyrt att renovera upp en lägenhet men vi ska göra mindre men viktiga förändringar.

Nu ska jag sluta babbla och fundera lite mera på bra lösningar. Har klurig planlösning här så de viktigaste är bra förvaring och hålla ytorna så öppna som möjligt!

Kommentarer
Postat av: Natta

go for it :D:D kul med en massor med ideer :D:D

2009-02-24 @ 13:18:25
URL: http://nattanpink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0