grekisk fiskgratäng

Hej!

Just nu sitter jag och älskling och smälter maten samtidigt som vi tittar på Sagan om konungens återkomst.
Har ätit en super god fiskgratäng. Surfade efter lite nya nyttiga recept och då fann jag denna supergoda rätt! Lätt att laga var den också.



Förberedelsetid: 10 min

Tillagningstid: 25 min

Färdigt på: 35 min


Ingredienser:

4 2 bitar fryst ryggfilé, t ex hoki eller torsk
0.75 0.37 tsk salt
1 0.5 krm peppar
2 1 tsk oregano
1 0.5 dl svarta oliver med kärnor
100 50 g Apetina smulad feta
2.5 1.25 dl Kelda italiensk tomatsås

http://recept.nu/receptnu/images/pixel.gif


Gör så här

1. Sätt ugnen på 225 grader.

2. Tina fisken och lägg den i en smord ugnssäker form. Krydda med salt och peppar.

3. Strö över oregano, oliver och ost.

4. Häll på såsen och gratinera i mitten av ugnen cirka 25 minuter. Servera med kokt ris och grönsaker.

Blev ricktigt gott hade även vitlöksbröd till och en matig sallad!

Just det var ju på Ikea efter jobbet. Köpte inte så mycket däremot blev mest spana och planera inför hur vi vill ha det. Vill inte börja köpa en massa inredning förrens vi har fått det nymålat och tapetserat =)
Men blev iaf ett snyggt bestick set, nya skärbrädor m.m. Tråkigt men nödvändigt!

Ska strax isäng är super trött! Har ingen planerat inför imorgon men ska iaf inte sova bort hela dagen, får inte vända på dygnet som jag gjorde under dom här dagarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0