orolig hela tiden?

Hej.

Dagen har åter igen börjat lida mot sitt slut. Idag har jag hunnit jobba, gå förbi Åhléns och köpt lite små saker samt tvättat (igen). Skulle tränat också men energin tog slut någonstanns på vägen så jag hamnade här hemma i soffan istället. Måste verkligen sluta ha så stora krav på mig själv, jag är ingen superkvinna även om jag skulle villja vara det så är jag inte det. Ibland måste man bara tänka efter om de är värt att tvinga sig till vissa saker och även funderna på vad vill jag? Vill jag träna eller går jag bara dit för de är ett krav som jag satt på mina egna axlar? Tvätta, jobba, diska, laga mat m.m är saker som måste göras. Träna är något man välljer så då ska de väl vara nått kul? Jag vill träna men alla dom andra måstena tar den där energin som jag sparat till det....what to do, what to do(?)

Får helt enkelt sänka ribban lite. Planera lite i taget som idag ska jag tvätta då är det de viktigaste sen får jag helt enkelt se vad jag orkar. Orkar jag inte träna så ska jag inte dömma mig själv utan försöka förstå att jag går inte upp 20 kg för att jag missade just den här kvällen träningspass. Samma sak med allt annat man måste proritera och skippa.
Jag är ganska dålig på att få saker gjorda som jag verkligen vill ska hända, sen blir jag ju ledsen när jag inte har fixat de jag ville så då får jag ångest. Även fast de va bara jag själv som sabbade allt?

Tror jag innerst inne inte mår så bra just nu och det känns som om alla i världen är super lyckliga och har de så bra och perfekt. Jag vet att dom helt själva har låtit sig vara det och kanske gjort allt eller bara slutat bry sig om de som ger dom ångest m.m. Hur ska jag göra det? De är ju så mycket som får mig orolig och ångestfull så hur ska jag klara av att skita i alla kännslorna som väller fram?  Sen att jag är en person som bryr sig så för mycket om allt alla gör och inte gör, gör ju inte saker bättre. När ska jag låta alla va och koncentrera mig på mig?  Tror innerst inne att om jag är nöjd med livet så kommer allt de där andra att lösa sig....önskar bara jag vågade och orkade ta steget.

Ne nu ska jag sluta prata i gåtor och sluta gnälla. Men de här är trotts allt min dagbok så måste får skriva av mig!
Imorgon är det Fredag ska bli skönt. Har inget planerat i helgen så ska ta dagarna som dom kommer. Älskling är iaf ledig=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0