Blond VS brunette

                 

Jag väger alltid fram och tillbaka på den här frågan med att vara Blond eller Brunette(?)

Finns ju både de posetiva samt det negativa med båda färgerna. Tyvärr är jag ju född med typ mellanblond färg mer "råttfärgat" så får utväxt av dom flesta färger jag färgar....Men somsagt så blir det en betydligt tydligare utväxt  av blondering.

Negativt med blondering:

- Tydligare utväxt.
-Sliter mer på håret.
-Svårt att få en jämn färg. Antingen gult eller vitt?
-Måste hållas efter ofta och de kostar mer att använda ett ton hårinpackning varje gång man duschar.

Posetivt med blondering:

-Tycker jag passar bäst i blont då jag inte ser så "blek" ut.
-Passar väll min "naturliga" hårfärg mest då jag somsagt blir ljus blond på sommaren.
Men på vintern är jag ju så mörkblond så utväxten blir gräslig.
-Mycket fördommar. Samt att platina blont är förknippat med fjortisar och jag vill inte vara gulblond.

Negativt med brunette:

-Fortfarande utväxt dock så kan jag färga den oftare eftersom toning inte skadar på samm sätt som blondering.
-Svårt att få den färgen man vill ha blir antingen för rött eller för lila nyanser i det.
-Får ganska "blek" hy men vill inte bli mörk brunett vill mer ha en mjölkchoklads ton i håret. Men dock fortfarande blek...
-Komplicerat att sedan gå tillbaka till blont igen om jag skulle villja det.

Posetivt med brunette:

-Kul att ändra hårfärg.
-Är trött på att bleka håret då de sliter så mycket hela tiden.
-Lättare att ha en jämnfärg i håret, alltså inte slingat.
-Sliter inte lika mycket att färga utväxten och fortfarande lättare
att få samma nyans i det som i det övriga håret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0