Ingen är perfekt

Ingen är perfekt. Speciellt inte jag. Jag har sagt och gjort saker som jag ångrat. Vissa saker ångrar jag mer och vissa mindre. Saker man sagt som man helst bara vill ska spolas tillbaka och vara osagda.
De är lätt att bli missförståd som människa. Jag ser mig själv som en omtänksam människa som bryr mig ibland nästan förmycket om andra. EN person som egentligen inte är så egotrippad eller självisk. Men man vet inte hur man blir sedd i andras ögon. Saker man sagt och gjort allt sätts ihop som en bok och blir ens personlighet i andras ögon. Jag vet att jag kan vara trångsynt och inte se längre än näsan räcker. Ibland måste man sova på saken för att se hur de egtnligen är. Jag tror jag är en ganska så missförståd person men jag får skylla mig själv eftersom de är jag som har gjort och sagt saker som har lett till hur folk sedan ser mig.
Jag vet faktiskt inte vad jag gör för fel, och vet man inte det då blir de ganska svårt att rätt till det. Jag har gått och trott att jag gjort allt rätt när jag egentligen bara svansat runt och gjort allt fel. Men all skuld ligger inte bara på mig men de är upp till var och en att inse vad dom gör för rätt och fel i livet.

Ibland tänker man inte på vad man gör eller säger. Vissa saker man säger kan låta fel i andras öron när man egentligen menar väl. Men om man har ställt in sig på att personen inte bryr sig om en då spelar de nog inte så stor roll vad den personen säger för man kommer bara sätta sig och tyda de till de negativa.
Jag är en person som är väldigt bra på att ta va folk säger på de negativa viset. Istället för att bara tänka att personen säkert inte hade någon baktanke med vad den sa utan egentligen faktiskt bara inte tänkte sig för.
De är jobbigt att alltid tänka sig för. Ibland säger jag saker som jag egentligen bara tänkt på och som ingen behöver veta men som av någon anledning ploppar ut iaf. TÄNK DIG FÖR MÄNNISKA! Tänk på vad du säger och gör....jo jag ska börja göra det för allt kan tydas, disskuteras och vridas och vändas på.

DU är inte perfekt, JAG är inte perfekt men ändå försöker vi leva i en perfekt samklang. De är svårt med all skitsnack och allt tydande. Vi som var så bra tillsammans och hade så kul...jag undrar vart de gick så fel.

Kommentarer
Postat av: ensara

oj det där lät inte så bra.. nånting som har hänt :/? dum fråga, antagligen :P

2009-03-16 @ 18:02:34
Postat av: Agnes

Du skulle inte ha stannat, då hade jag blivit lessen :( Det går nog över fort ^^



Det var jättekul att få visa er hur det såg ut, och min faster tyckte det var så kul att få träffa er eftersom jag snackat så mycket om er :)



Jao, snart kommer jag hem och då kan vi träffas massa mer ofta <3

2009-03-16 @ 19:05:30
URL: http://nikonian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0