Lördag.

Hej!

Just nu står älskling i duschen och jag borde gå ut i köket och sätta igång med middagen men först ska jag bara skriva lite vad jag har gjort änsålänge denna helg.

Igår efter jobbet gick jag bort till nannykliniken där jag skulle göra ögonfranspermanentingen och färgning. Det skulle ta 1 timme hade hon sagt till mig på telefon när jag bokade tiden så därför hade jag och Malin bestämt att vi skulle mötas upp i stan runt halv 4. Så behandlingen satte igång. Var verkligen ett mysigt ställe, låg på en uppvärmd bädd och så spelade dom lugn musik med fågelkvitter, super härligt! Inte varit sådär avslappand på 100 år, somnade flera gånger haha. Mina fransar ville inte sammarbeta så Nanny fick pilla superlänge innan hon fått alla att stå upp! Sen skulle jag ligga med permanentvätskan i 15 min, sen fixering i 15 min, sen färgen i 15 min så det tog mycket längre tid än vad hon sagt till mig från början. Stackars Malin satt och väntade på mig inne på centralen. Jag kunde inte heller svara i telefon eftesom jag inte såg något, skulle ju blunda under hela behandlingen! I vilketfall tillslut var det klart och resultatet blev super bra. Ringde Malin och bad om ursäkt, vi bestämde att vi skulle mötas upp i Huddinge istället och äta middag. Så jag åkte dit och vi möttes. Åt pizza och sen bar det av hem till henne för film och tjejsnack. Såg SAW 5 den sög tyvärr men ville ändå se den när man sett alla dom andra filmerna. Men nu har vi bestämt att vi inte tänker se någon mer av dom filmerna om dom gör flera (som dom säkert lär göra). Hade iaf en super trevlig Fredags eftermiddag samt kväll! Älskling kom och hämtade mig vid halv 11 och sen åkte vi hem!





Resultatet av ögonfranspermanentingen, på bilderna har jag lite mascara på mig men har inte behövt använda ögonfransböjaren ett dugg! SÅ himla skönt och vad snabbt det gick att sminka sig? jippie!!

Idag har vi först vaknat och ätit en god frukost tillsammans. Sedan åkte vi in til centralen och gick till PK-huset därför att han som skriver ELVIS serien skulle vara där idag och signera den nya boken. När vi fått boken signerad åkte vi till Jula och köpte färg. Så nu har vi dom första färgburkarna här hemma. Var svårt att välja vad vi skulle ha eftersom vi inte vet vad som är bäst VS sämst och så vidare. Men vi får hoppas att detta duger. Kommer ändå bli tvugna att köpa mer sen!
När vi var klara på Jula åt vi lunch på donken och sedan åkte vi hem.
Nu ska jag snart duscha, fixa middag och göra mig iordning. Sedan bär det av hem till Natta och Mattson som har inflyttningsfest. Ska bli super kul att se hur dom fått det! Får se hur länge vi blir kvar där sen.

Så ser min Lördag ut, hoppas eran blir trevlig =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0