Måndag!

Sådär då börjar ännu en Måndag att lida mot sitt slut. Just denna Måndag har faktiskt varit helt okej! var iofs väldigt kämpigt att ta sig upp 04:50 imorse, var länge sedan jag var tvungen att gå upp så tidigt för att hinna till jobbet men det gick. Älskling kom upp med mig och så körde han mig till pendeltåget. Skönt att slippa stå och vänta på bussen!
Hade tur idag då kollektivtrafiken följde tidtabellerna så jag kom i tid. Var dessutom en relativt lätt dag på jobbet så allt flöt på.
Efter jobbet åkte jag raka vägen hem till mamma igen. Kändes konstigt att åka förbi ST:eriskplan och sen fortsätta med pendeltåget från centralen haha. Låååångt bort!

Har sedan inte gjort så mycket. Suttit och pratat en massa med mamma samtidigt som jag blättrat i inrednings tidningar. Finns en hel påse med sånna tidningar här som mamma fått av en vännina så jag har verkligen att läsa!
När Kjell kom hem gjorde vi mat och sen har vi käkat och pratat ännu mera. Nu har jag nyligen satt på en tvättmaskin (skönt att slippa springa i tvättstugan) och ska snart ta en skön dusch samt bastu! Var så länge sedan jag bastade och de är ju perfekt att göra de nu här hemma. Så de ska jag!

Blir nog tidigt i säng sen så jag orkar upp imorgon. Då har jag ju inte heller lyxen att få skjuts första biten då älskling sover hos sina föräldrar inatt, så då blir de till att knata ner till bussen. Får hoppas den inte åker ifrån mig bara!

Imorgon blir de först jobb sen ska jag och älskling antagligen gå och kolla på en soffa som vi vill ha! Får se sen vart vi sover det beror lite på om han får jobb eller inte =)

Idag satte iaf golvgubbarna igång med vårt vardagsrums golv så på Torsdag får vi tillträde dit igen. Då kan vi sätta igång och förbereda inför målandet! Finns ju en hel del ställen att spackla och slipa på.


Älskling skickade en bild på hur golvet såg ut när dom börjat slipa det, F-I-N-T!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0