Förkyld...

Hej,

Ja har inte uppdaterat här i bloggen på länge nu. Det beror främst på att jag varit så jäkla sjuk. Vaknade i Fredags med 39 graders feber och mådde skit. Först tänkte jag ställa in Dalarna men sen tog jag en alvedon och en dusch och då försvann febern. Så i hopp om att de bara va en feber topp så följde jag med iaf. Jag menar tråkigt och ligga hemma om febern gått bort och jag mådde bra (?) men tyvärr....efter några timmars bilfärd var febern tillbaka och jag mådde mer än skit. Kom iaf fram til Agnes runt 9 på kvällen. Jag frös som en idiot och trodde jag skulle svimma. Fy var länge sedan jag mått sådär dåligt. Idiotiskt och tro att man blir frisk av en alvedon men hade ju verkligen sett framemot att få åka.
Blev iaf att jag låg i en säng medans alla satt vakna och babblade. Var svårt att sova och jag yrade oh vaknade om och om igen. Inte direkt de roligaste när man är sjuk vill man ligga i ett svalt mörkt rum, knäpp tyst.
Runt 1 ville dom andra också sova så då bäddade jag min säng ( mina sista krafter ) sen fick jag en alvedon av Natta och slocknade.

Lördagen började bra, ingen feber. Blev frukost var skit hungrig då jag knappt orkat äta på hela Fredagen. Dom andra gick sedan ut. Jag trodde jag mådde bra men somnade och sov i 4 timmar, kallsvettades. Vaknade och hade liite feber igen *suck* massa hosta urggh! Blev middag som tjejerna fixat medans jag sov, de va gott.
Mådde bättre efter en alvedon till sen åkte vi till en bowlinghall i en grannby som heter Orsa. Där bowlade alla förutom jag och malin. Kände mig slut i kroppen men var iaf med och vaken.
Tittade sedan på melodifestivalen synd att dom två sämsta låtarna hamnade högst upp ?? fattar inte hur de gick till....
Körde sedan tillbaka till Agnes så blev de lite tjejsnack i hennes säng innan alla ville sova.

Söndagen, vaknade med lite feber igen. Kunde inte sova så låg vaken i två timmar innan jag, malin och sandra gick ner och åt. Agnes och Natta kom sedan ner lite senare. Blev en promenad utei  det fina vädret. De enda dagsljuset jag fick i helgen. Sen åt vi lunch, packade och åkte hem. Synd att man började må bättre samma dag som vi skulle hem. Men de brukar ju vara så. Var skönt att komma hem till älsklings trygga famn! Har saknat honom något så otroligt.....

Så denna helg har jag lärt mig:

- Åk inte hemirån med 39-40 graders feber. Speciellt inte 40 mil hemifrån!
- Förvänta dig inte att folk ska bry sig för att du är sjuk. Dom är mest bara rädda för att bli smittade.
- Alvedon är bra mot hög feber! Ska köpa hem ett paket.
- Nu vet jag vilka som ställer upp för mig i NÖD och lust. Inte bara i lust....


Nu är det Måndag sjukskrev mig idag från jobbet. Kände att jag behövde en ordentlig feber fri dag samt en ordentlig god natts sömn. Så idag ska jag bara ta det lugnt. Funderar på att ta mig till Kicks och köpa nagellacks remover samt ny hårinpackning. Men får se om jag orkar. Älskling jobbar hela dagen så han kommer hem till 7 ikväll. Måste försöka handla idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0