Stenhårt arbete!

Idag har jag och älskling verkligen jobbat hela dagen! Från att vi gick upp tills vi var helt klara i lägenheten. Gud så mycket det fanns att göra. Tog sammanlagt ca 7 timmar. Dessutom förlorade vi ju dessutom en timme eftersom man skulle dra fram klockan idag, hade jag helt missat?
Men nu är iaf vårat vardagsrum HELT tomt och städat, usch va mycket damm och snusk de va i alla hörn och skrymslen! Skulle ju behöva stor städa såhär varje vecka för att hålla allt rent. Vi hade tur så alla möbler vi har kvar fick plats i sovalkoven så de enda vi blev tvugna att ta med oss därifrån var sängen. Men den ska vi ändå byta ut så de va lika bra!
Imorgon klockan 08:30 kommer golvgubbarna förhoppningsvis dit (litar inte på byggjobbare) och så sätter dom igång att slipa och fixa. Det ska ta ca 2 dygn så om allt gär enligt planerna ska vi kunna börja förbereda för målningen på ons-tor. Sen komma igång med målandet i helgen!! Hoppas***

Men men....just nu sitter jag hemma på mammas dator! Gud så konstigt det känns att bo hemma igen. Men skönt på ett sätt, har ju saknat att ha en mamma som pysslar om en. Nu kommer jag och älskling att flyga runt lite. Kommer sova ibland hos mina föräldrar och ibland hos hans. Beror lite på hans arbetstider m.m. Så de lär vara skönt sen när vi kan bo i lägenheten igen. Lär ju tröttna ganska så fort på att bo i en väska(?)

Just det måste ju berätta lite om gårddags kvällen också. Jag och älskling åkte till Natta & Mattias för deras inflyttningsfest. Var super kul att få se hur dom fått det. Herre gud så fint dom bodde! Stor, fräsch villa med hundgård och allt. Låg ju en bit från stan men dom betalar ca 4000:- i månaden för ett stor hus me 4 rum och kök samtidigt bor jag och älskling mitt i stan fast på bara 43 kvm och ungefär samma hyra? Sen så va de verkligen lugnt och skönt där också!
Vi blev kvar där till runt 11:30 då vi kände att de va dax att dra sig hemmåt så vi skulle orka med denna dagen!
Men vi kom först av alla också så vi han vara där några timmar iaf. Vi drack inget men satt och snackade med trevliga människor och sådär så vi hade de super mysigt!

Nu är de dax för mig att krypa ner i sängen, imorgon blir de att gå upp extra tidigt så man hinner i tid till arbetet. De är ju de som är körigt att inte bo i lägenheten! Får ju ca 3 mil till jobbet *jippie*.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0